Kde se dělá Hyundai? Všechny továrny a výrobní lokace aut z Jižní Koreje

  • Domů
  • Kde se dělá Hyundai? Všechny továrny a výrobní lokace aut z Jižní Koreje
Kde se dělá Hyundai? Všechny továrny a výrobní lokace aut z Jižní Koreje

Hyundai Výrobní Lokace Dekoder

Zadejte 17místné identifikační číslo vozidla (VIN) a zjistíte, kde bylo vaše Hyundai vyrobeno a pro který trh bylo určeno.

VIN najdete na desce u dveří řidiče nebo pod kapotou.

Zadejte VIN číslo pro zobrazení výsledku.

Výrobní lokace

Poznámka: Hyundai vyrábí auta pro různé trhy. Auto vyrobené pro jiný trh (než Evropa) může mít omezenou záruku v Evropě.

Zkontrolujte, zda je auto oficiálně dováženo do Evropy před nákupem.

Hyundai je jedna z největších automobilových značek na světě, ale mnoho lidí si neuvědomuje, že její auta nejsou vyrobená jen v Jižní Koreji. Každý rok se na celém světě vyrobí přes 4 miliony vozů Hyundai, a to v několika zemích s různými standardy, pracovními podmínkami a technologiemi. Pokud si kupujete Hyundai, měli byste vědět, odkud přijde váš vůz - a proč to vůbec má význam.

Největší továrna Hyundai je v Koreji

Největší výrobní závod Hyundai se nachází v městě Ulsan na jihovýchodě Jižní Koreje. Je to největší autotovárna na světě - jedna jediná budova, která zpracovává téměř třetinu celkové výroby značky. V Ulsanu se vyrábí modely jako Elantra, Tucson, Kona i některé verze Santa Fe. Továrna má kapacitu přes 1,6 milionu vozů ročně a pracuje na tři směny, sedm dní v týdnu.

V Ulsanu se nejen montuje auto - celý proces je zde integrovaný: od odlévání kovů přes výrobu motorů a převodovek až po finální montáž. Hyundai vlastní vlastní ocelárny, plastové továrny a dokonce výrobní linky pro baterie. To znamená, že když koupíte Hyundai vyrobený v Ulsanu, máte v něm výrobní krok za krokem z jedné z nejmodernějších továren na světě.

Výroba v Číně - základ pro evropský trh

Hyundai má v Číně několik výrobních závodů, ale nejvýznamnější je ten v Changchunu, kde spolupracuje s čínským partnerem Beijing Hyundai. Tato továrna slouží především čínskému trhu, ale některé modely, jako například ix25 nebo i20, se také exportují do zemí východní Evropy, včetně České republiky.

Čínské výrobní linky se liší od korejských - větší důraz je kladen na náklady a rychlost. Zde se často používají jiné komponenty, které jsou levnější a méně náročné na dopravu. To se projevuje i v kvalitě - některé výrobce, kteří prodávají auta z Číny do Evropy, upozorňují na menší přesnost v montáži nebo jiné typy materiálů. Pokud si však koupíte Hyundai z Číny, neznamená to, že je to „horší“ auto. Znamená to jen, že je vyrobeno pro jiný trh.

Indie - rychle rostoucí výrobní centrum

Hyundai má v Indii jednu z největších výrobních továren v celém světě - v městě Chennai v jihovýchodní Indii. Továrna v Chennai vyrábí více než 800 000 vozů ročně, většinu z nich pro indický trh, ale také pro Afriku, Blízký východ a části Evropy.

Indické Hyundai, jako například Grand i10 nebo Venue, jsou navržené speciálně pro trhy s nízkými příjmy. Mají jednodušší vybavení, menší motory a levnější materiály. Ale i přes to jsou spolehlivé - Hyundai v Indii vyrábí auta, která přežijí extrémní teploty, prach a kvalitu silnic, které by v Evropě považovali za nebezpečné. Pokud jste viděli Hyundai v Indii, většinou to byl vůz vyrobený v Chennai.

Slovenská výrobní linka Hyundai v Bratislavě s evropskými modely Tucson a Kona.

Evropa - výroba v České republice

Nejvýznamnější výrobní závod Hyundai v Evropě se nachází v Bratislavě, Slovensko. Ne, nejde o Českou republiku - ale to je důležité. V Česku se Hyundai nevyrobí. Všechna auta, která se prodávají v Česku, pocházejí buď z Koreje, nebo ze Slovenska, nebo z Číny.

Bratislava je výrobní centrum pro modely jako Tucson, Kona a Santa Fe. Tyto vozy jsou určené pro evropský trh - mají evropské bezpečnostní standardy, specifické vybavení a jsou testovány na evropských silnicích. Pokud jste si koupili Hyundai v Česku v posledních třech letech, je 70% pravděpodobnost, že byl vyrobený v Bratislavě.

Proč nevyrábí Hyundai v Česku? Protože Slovensko má lepší logistické spojení s Německem, Rakouskem a Itálií - hlavními trhy. Dále má Slovensko výhodnější daňové podmínky a výrobní infrastrukturu, která byla vybudována při příchodu Volkswagenu a Peugeotu. Hyundai se rozhodl připojit k tomu, co už funguje, místo aby stavěl novou továrnu v Česku.

USA - výroba v Alabamě

V USA se Hyundai vyrábí v městě Montgomery v Alabamě. Továrna, otevřená v roce 2005, je jediným výrobním závodem Hyundai v Severní Americe. Vyrábí zde modely jako Elantra, Tucson, Santa Fe a Palisade. Toto auto je určené především pro americký trh, ale některé verze se exportují do Mexika a Kanady.

Alabamská továrna je výrazně jiná než korejská - pracuje s větším počtem robotů, ale má také větší podíl lidské práce na montáži. Zde se vyrábí auta s většími rozměry, většími motory a s jinými bezpečnostními systémy, které vyžadují americké zákony. Pokud jste v USA viděli Hyundai s černým rámem a velkými koly, pravděpodobně to byl vůz z Alabamy.

Co se stane, když koupíte Hyundai z jiné země?

Když koupíte Hyundai, který byl vyrobený v jiné zemi, nemusíte se bát. Všechny Hyundai, bez ohledu na to, kde byly vyrobeny, procházejí stejnými základními testy kvality. Značka má jednotný systém kontroly - Hyundai Quality System - který se používá ve všech továrnách po celém světě.

Ale jsou rozdíly. Auta vyrobená v Koreji mají často lepší izolaci, jemnější materiály a více funkcí. Auta z Číny mohou mít jiné typy plastů nebo méně drahých zvukových systémů. Auta z Indie mohou mít menší motory a jiné systémy klimatizace. A auta z Alabamy jsou často vybavena speciálními bezpečnostními systémy, které nejsou povinné v Evropě.

Největší rozdíl ale není v kvalitě - ale v garancích. Pokud si koupíte Hyundai vyrobený v Číně, ale přivezete ho do Česka, můžete mít problémy s garancí. Výrobce garantuje pouze vozy, které byly prodejním kanálem zavedeny do Evropy. Pokud jste si koupili Hyundai z USA nebo z Indie, může být garance neplatná - a opravy budou stát desítky tisíc korun.

Tři verze Hyundai: indická, evropská a americká, každá přizpůsobená svému trhu.

Jak zjistit, odkud je váš Hyundai?

Chcete-li vědět, odkud přijde váš Hyundai, podívejte se na identifikační číslo vozidla (VIN). Toto číslo je vždy na desce u dveří řidiče nebo pod kapotou. První znak VINu říká, odkud auto pochází:

  • K - Jižní Korea (Ulsan, Asan)
  • L - Čína (Changchun)
  • M - Indie (Chennai)
  • 1 - USA (Montgomery, Alabama)
  • W - Slovensko (Bratislava)

Pokud je první znak „W“, vaše auto je vyrobené v Bratislavě - a to je nejlepší volba pro evropské zákazníky. Pokud je „K“, je to korejské auto - nejčastěji nejvyšší kvality. Pokud je „L“ nebo „M“, je to auto pro jiný trh - a může mít jiné vybavení.

Proč to vůbec má význam?

Protože když koupíte Hyundai, nekupujete jen auto - kupujete i zkušenost. Výroba v Koreji znamená vysokou kvalitu, výroba v Bratislavě znamená přizpůsobení evropským normám, výroba v Číně znamená nízkou cenu. Všechny tyto vozy jsou Hyundai - ale nejsou stejné.

Je důležité vědět, kde je vaše auto vyrobené, protože to ovlivňuje:

  • garanci a opravy
  • hodnotu při prodeji
  • životnost komponent
  • bezpečnostní systémy
  • cenu pojištění

Nejde o to, jestli je auto „lepší“ nebo „horší“. Jde o to, jestli je to auto, které odpovídá vašim potřebám. Pokud chcete spolehlivé auto s dlouhou garancí - vyberte si korejské nebo slovenské. Pokud hledáte levné auto a neplánujete ho držet déle než pět let - čínské nebo indické mohou být vhodné. Ale vždy si ověřte, zda je auto oficiálně dováženo do Evropy.

Co se děje v budoucnu?

Hyundai plánuje zvýšit výrobu elektromobilů v Koreji a v USA. V Bratislavě se v roce 2026 spustí nová linka pro výrobu elektromobilů Kona Electric a Ioniq 5. V Číně se zvyšuje výroba hybridních modelů pro trhy v Asii. A v Indii se plánuje výroba levných elektromobilů pro rozvojové trhy.

Hyundai se stává globální značkou - a to znamená, že budete mít možnost koupit auto vyrobené téměř kdekoliv na světě. Ale pamatujte: když koupíte Hyundai, nekupujete jen stroj. Kupujete výsledek desítek tisíc lidí, kterí pracují v různých zemích, s různými standardy, s různými cíli. A to je to, co dělá Hyundai tak silným.

Tomáš Vlček

o autorovi Tomáš Vlček

Pracuji jako odborník na automobily a píšu články o různých tématech týkajících se autoservisu. Baví mě sdílet své znalosti a zkušenosti s komunitou a pomáhat lidem lépe porozumět jejich vozidlům. Ve volném čase často navštěvuji závody a fotím zajímavé okamžiky.