
Chcete vědět, odkud váš Maybach pochází a jestli se opravdu skládal v Německu, nebo třeba v USA? Tady je jasná odpověď bez mlžení a marketingových frází. Stručně řeknu, kde se vyrábí které modely dnes, co se dělalo dřív, a přidám přesný návod, jak si původ ověřit podle VIN a datové karty. Všechno k věci, stav k roku 2025.
TL;DR: Rychlá odpověď
kde se vyrábí Maybach? Záleží na modelu a trhu. Tady je krátké shrnutí, které vám ušetří scrollování:
- Mercedes‑Maybach S‑Class (Z223): finální montáž v Sindelfingenu (Německo), konkrétně v moderním komplexu „Factory 56“.
- Mercedes‑Maybach GLS 600 (X167): finální montáž v Tuscaloosa County (Alabama, USA) v závodě MBUSI, stejně jako všechny GLS.
- Mercedes‑Maybach EQS 680 SUV (X296): finální montáž také v Tuscaloose (USA); bateriové moduly pocházejí z nedalekého závodu v Bibb County.
- Speciály a bezpečnostní verze (např. Guard) pro S‑Class: zpracování v Sindelfingenu.
- Pro vybrané trhy existují CKD/SKD montáže (např. S 580 v Indii v Pune) - jde o lokální kompletaci z dodaných sad, ne o primární výrobu platformy.
Chcete mít stoprocentní jistotu o svém autě? Zkontrolujte VIN a nechte si vygenerovat datovou kartu (Data Card). Najdete na ní závod finální montáže i detaily výbavy.
Kde se Maybach vyrábí dnes: modely, závody, důvody
Maybach je dnes sub‑značka Mercedes‑Benz („Mercedes‑Maybach“), takže logicky sdílí výrobní síť koncernu Mercedes‑Benz Group. To, kde se vaše auto reálně sešroubuje, není náhoda - hraje roli platforma, logistika, cla i blízkost klíčových trhů.
Klíčové závody pro Maybach v roce 2025:
- Sindelfingen (Německo) - Factory 56: vlajková loď pro S‑Class a Mercedes‑Maybach S‑Class. Špičková flexibilní linka, kde se míchá konvenční i elektrická výroba (S‑Class, EQS). Pro Maybach S tu probíhá finální montáž i zakázkové úpravy v programu MANUFAKTUR.
- Tuscaloosa (Alabama, USA) - MBUSI: domovské místo pro velká SUV Mercedesu. Zde se dělá GLS (včetně Maybach GLS 600) a také EQS SUV - a tím pádem i Mercedes‑Maybach EQS 680 SUV. Logika je prostá: závod je postavený a optimalizovaný na SUV platformy.
- Doplňková lokální kompletace (CKD/SKD): pro některé trhy, kde dává smysl snížit cla a zkrátit dodávky. Příklad: montáž Maybach S 580 v Pune (Indie) z dovezených sad. Finální šroubování je lokální, základní komponenty a konstrukce pocházejí z německého zázemí.
Proč to tak je? Luxusní sedany (S‑Class/Maybach S) patří tradičně do Sindelfingenu - je to technologická základna Mercedesu pro top modely. Naopak velká SUV byla přesunuta do USA už dávno, protože šlo o hlavní trh a dávalo smysl mít tam i výrobu. Elektrické EQS SUV využívá stejné zázemí, takže i Maybach EQS jde logicky z Tuscaloosy.
Historicky: Maybach 57/62 (2002-2012) vznikal v rámci „Maybach Manufaktur“ v Sindelfingenu. Později se značka vrátila jako „Mercedes‑Maybach“ (2014/2015) a navázala na sedany třídy S. Prodloužené limuzíny Pullman (W/V222) se dělaly v limitovaných sériích, také pod taktovkou Sindelfingenu; výroba skončila okolo roku 2020.
Model | Interní kód | Primární závod (finální montáž) | Roky výroby (stav 2025) | Poznámky |
---|---|---|---|---|
Mercedes‑Maybach S‑Class | Z223 (na bázi W/V223) | Sindelfingen (DE), Factory 56 | 2021-dosud | Top limuzína; speciály/Guard v DE; CKD montáž S 580 pro Indii (Pune) |
Mercedes‑Maybach GLS 600 | X167 | Tuscaloosa (US), MBUSI | 2020-dosud | Všechny GLS z USA; Maybach verze má vlastní dílenské postupy |
Mercedes‑Maybach EQS 680 SUV | X296 | Tuscaloosa (US), MBUSI | 2023-dosud | Elektrická verze; bateriové moduly z Bibb County (US) |
Mercedes‑Maybach S 650 Pullman | W/V222 (Pullman) | Sindelfingen (DE) | 2015-2020 | Limitovaná série, konec výroby |
Maybach 57/62 | W240 | Sindelfingen (DE) | 2002-2012 | „Maybach Manufaktur“, ručně orientovaná produkce |
Ještě jeden kontext: Mercedes‑Maybach si dlouhodobě vede výborně na trzích jako Čína, USA a Blízký východ. Mercedes‑Benz Group ve svých výročních zprávách uvádí, že divize Mercedes‑Maybach dosáhla v posledních letech rekordních objemů - bavíme se o více než 20 tisících vozů ročně globálně. To vysvětluje, proč je výroba rozprostřená tak, aby zvládla poptávku tam, kde je největší.
Co znamená „CKD/SKD“ v praxi? Auto se smontuje v cílové zemi z dovezených dílů/sad. Neznamená to nižší kvalitu - Mercedes má standardizované postupy. Důvodem bývají cla, logistika a rychlejší dodání. Proto třeba Indie dostala lokální kompletaci S 580, zatímco vlajková S 680 se pro mnohé trhy drží jako CBU (plně dovezený vůz).

Jak zjistit, kde byl vyroben váš konkrétní Maybach (VIN, Data Card, rychlé heuristiky)
Nejkratší cesta k pravdě vede přes VIN a tzv. Data Card (datová karta vozu). Z toho vyčtete závod finální montáže, přesné kódy výbavy a někdy i výrobní linku. Tady je praktický postup.
- Najděte VIN: 17 znaků, obvykle u čelního skla (levý spodní roh), na sloupku dveří řidiče nebo v techničáku.
- Zkontrolujte WMI (první 3 znaky VIN):
- „W1K“, „WDD“, „WDB“… - zpravidla Německo (Mercedes‑Benz osobní vozy).
- „4JG“ - USA, závod MBUSI (Tuscaloosa). Typicky GLS a EQS SUV, tedy i Maybach GLS nebo Maybach EQS SUV.
- „LE4“ - Čína (Beijing Benz Automotive). U Maybachu se používal primárně pro jiné modely; většina Maybach S zůstává z Německa.
- Získejte Data Card (datovou kartu):
- Požádejte svého prodejce Mercedes‑Benz o oficiální datovou kartu podle VIN.
- Jste majitel? V klientské zóně (Mercedes me) se často dá získat „specifikace/dokumentace“ vozu - obsahuje výrobní závod.
- Neoficiální dekodéry VIN mohou pomoct, ale pro jistotu chtějte oficiální dokument.
- Přečtěte 11. znak VIN (kód závodu): Mercedes používá kódy závodů - například „A“ bývá Sindelfingen u některých generací, u SUV z USA najdete jiný znak. Kódování se ale mění, proto se nespoléhejte jen na tohle.
- Porovnejte s modelem:
- Maybach S (Z223) → čekejte Sindelfingen.
- Maybach GLS/EQS SUV → čekejte Tuscaloosu.
- Starší Pullman/57/62 → Sindelfingen.
Praktické tipy:
- Nenechte se zmást „Made in…“ na štítku dílu. Motor může být z Německa, ale auto jako celek z USA - rozhoduje místo finální montáže karoserie a kompletace.
- Dealer vs. dokumenty: Pokud vám někdo tvrdí „je to z Německa“, chtějte VIN a datovou kartu. Dvě minuty a je jasno.
- Import a homologace: US verze (4JG) mohou mít jiné LED moduly, oranžové odrazky či rychloměr. Po dovozu do EU počítejte s úpravami a schvalováním.
- Speciální verze Guard: Ty se dělají přímo v DE na specializovaných pracovištích - kontrolujte, zda jde o originální „Guard“, ne dodatečně pancéřovanou úpravu třetí strany.
Kontrolní seznam pro nákup ojetého Maybachu:
- VIN souhlasí s vozem a dokumenty (kontrola štítků, čelní sklo, sloupek dveří).
- Oficiální datová karta k VIN (závod, výbavy, barvy, kódy).
- Servisní historie v autorizované síti (může potvrdit region původu).
- U importu mimo EU: dokumenty o přestavbách/homologaci (světla, pásy, tachometr).
- Shoda kódů výbavy s realitou (potahy, dřevo, audio, zadní paket Executive).
Heuristika „na první dobrou“ (nenahrazuje datovou kartu, ale pomůže při prohlídce):
- GLS/EQS SUV Maybach s VIN „4JG…“ → Tuscaloosa (USA) - sedí v 99 % případů.
- S‑Class Maybach s VIN „W1K…/WDD…“ → Sindelfingen (DE) - standard pro Evropu.
- S 580 pro Indii s lokální fakturací → často CKD montáž Pune, ale VIN může mít „W1K…“; rozhoduje datová karta.
Kde brát jistotu? Opřete se o primární zdroje: tiskové informace Mercedes‑Benz o „Factory 56“ (2020), fakta o závodě MBUSI v Alabamě a výroční zprávy Mercedes‑Benz Group (např. 2023), kde je rozvrstvení produkce a zmínka o rekordních prodejích Maybach. Tyhle dokumenty jsou psané přímo výrobcem a na rozdíl od fór se o ně dá opřít.
Mini‑FAQ, mýty vs. realita a další kroky
Tady jsou nejčastější otázky, které padají hned po „Kde se to vyrábí?“ - a krátké, jasné odpovědi.
- Vyrábí se všechny Maybachy v Německu?
Ne. Sedany Maybach S ano (Sindelfingen), ale Maybach GLS a Maybach EQS SUV se montují v USA (Tuscaloosa). - Je „Made in USA“ u Maybachu problém?
Není. Mercedes drží stejné procesy kvality. Rozdíl je v logistice a specifických komponentách pro daný trh, ne v úrovni zpracování. - Jak je to s Čínou?
Čína lokálně montuje velkou část „běžných“ Mercedesů. U Maybachu S pro čínský trh zůstává klíčová role Sindelfingenu, ale výrobní strategie se vyvíjí - vždy ověřte konkrétní kus přes datovou kartu. - Liší se výbavy podle závodu?
Výbavy se liší spíš podle trhu a homologace než podle závodu. Speciály (Guard, MANUFAKTUR) jsou typicky zpracované v DE. - Můžu podle VIN na 100 % zjistit závod?
Ano, přes oficiální datovou kartu. Samotný WMI vám dá směr, ale ne konečné potvrzení. - Existuje Maybach Pullman nové generace (W223)?
K roku 2025 není sériový Pullman na bázi W223 oznámen. V minulosti (W222) už výroba skončila. - Jsou díly stejné, ať je auto z DE nebo z USA?
Základ ano (platforma, pohon), ale existují tržní rozdíly: světla, odrazky, telematika, bezpečnostní prvky. U dovozu do EU to pohlídejte.
Co dál podle vašich plánů:
- Kupuju nový: Ptejte se přímo na závod finální montáže a termín dodání. U GLS/EQS SUV počítejte s USA, u S‑Class se Sindelfingenem.
- Beru ojetinu z dovozu (USA → EU): Ověřte VIN (4JG…), zkontrolujte, zda má EU světla, zadní mlhovky a metriky tachometru. Připočtěte náklady na přestavby a schválení.
- Jdu po raritě: Hledejte limitované výbavy (MANUFAKTUR), ověřujte originalitu a výrobní dokumenty. U Pullmanů chtějte kompletní historii.
- Píšu posudek/kalkulaci: Do spisu uveďte zdrojové dokumenty: VIN, oficiální datovou kartu, odkaz na výrobní závod (tiskové info Mercedes‑Benz, výroční zprávy).
Nejčastější zádrhele a jak z nich ven:
- „Prodejce neví, odkud auto je.“ Dejte mu VIN a požádejte o oficiální datovou kartu. Bez ní nekupujte.
- „VIN vypadá německy, ale auto je v Indii.“ U CKD montáže to tak může být. Rozhoduje závod na datové kartě, ne jen WMI prefix.
- „Chci dovézt Maybach GLS z USA do ČR.“ Prověřte servisní historii, odhad přestaveb (světla, pásy), clo a DPH. Ptejte se na emisní a hlukové limity platné v EU v roce 2025.
- „Nejsem si jistý, zda je Guard originál.“ Získejte potvrzení od autorizovaného zastoupení Mercedes‑Benz - originální Guard má jasně dohledatelné kódy ve výrobní dokumentaci.
Proč věřit těmto informacím? Výrobní rozdělení potvrzují primární materiály výrobce: Mercedes‑Benz Group - Výroční zpráva 2023 (uvádí rekordní prodeje Maybach a popis výroby), Tiskové informace „Factory 56“ (2020) - role Sindelfingenu pro S‑Class/Maybach, a faktické materiály MBUSI Alabama - zaměření na SUV (GLS/EQS). Tyto zdroje jsou průmyslový standard pro ověřování původu a výrobních závodů.
Krátké pravidlo palcem: Sedan Maybach = Německo (Sindelfingen). Velké Maybach SUV (GLS, EQS) = USA (Tuscaloosa). U lokálních výjimek vám to potvrdí datová karta. Jednodušší už to nebude.