Kolik stojí nejlevnější Ferrari: Reálné ceny, tipy a fakta

  • Domů
  • Kolik stojí nejlevnější Ferrari: Reálné ceny, tipy a fakta
Kolik stojí nejlevnější Ferrari: Reálné ceny, tipy a fakta

Když někdo řekne Ferrari, většina lidí si představí šíleně drahé sporťáky pro pár vyvolených. Ale víš, že existují způsoby, jak se k Ferrari dostat i bez toho, abys prodal dům nebo vyhrál v loterii?

Nejlevnější Ferrari není v novém stavu žádná láce, ale když se mrkneš mezi ojetiny, objevíš auta, která začínají už kolem 60 tisíc eur, což je asi 1,5 milionu korun. Jasně, nebude to nablýskaná novinka z showroomu, ale pořád to bude čistokrevné Ferrari.

U těchto aut ale nejde jenom o pořizovací cenu. Překvapí tě, že servis bývá často stejně drahý jako nákup. Není to jako s běžným autem – zapomeň na levnou údržbu.

Aktuální ceny nejlevnějších Ferrari

Hodně lidí si myslí, že Ferrari není pro normální smrtelníky, ale když přijde na věc, i tady se najdou modely, které nezruinují celý rozpočet. Pokud se bavíme o úplně nových modelech z oficiálního showroomu, ceny začínají zhruba na 210 000 eurech, což je něco málo přes 5 milionů korun. Tam teď kraluje Ferrari Roma s šestiválcem a pěkným retro stylem.

Jestli tě ale láká Ferrari jako takové a jsi ochotný ustoupit od vůně nového interiéru, v sekundárním trhu tě čeká celá paleta možností. Tady se klidně dostaneš pod dva miliony korun. Nejčastěji narazíš na modely jako Ferrari 360 Modena nebo starší California.

Model Rok výroby Průměrná cena (CZK)
Ferrari 360 Modena 1999–2005 1 500 000 – 2 200 000
Ferrari California 2008–2014 2 100 000 – 2 700 000
Ferrari Roma (nové) 2024 5 400 000+

Samozřejmě záleží na nájezdu, stavu, servisu i původu vozu. Ferrari s kompletní historií od autorizovaného prodejce vyjde dráž než dovezené auto bez papírů. Ceny teď kolísají, protože starší modely začínají být mezi sběrateli populární.

Bacha na poplatky spojené s dovozem, ekologickou daní a první servis. Často se ti do rozpočtu „nenápadně“ dostane dalších pár set tisíc korun navíc. Pokud hledáš úplné minimum, podívej se na online inzerci v Německu nebo Itálii. I když koupit nejlevnější Ferrari je lákavé, s rozpočtem pod 1,5 milionu nepočítej, že se svezeš hned zítra.

  • Nové Ferrari startuje nad 5 miliony korun.
  • Nejlevnější ojeté modely (360 Modena, California) začínají kolem 1,5 milionu Kč.
  • Na opravdové žihadlo ale potřebuješ i rezervu na údržbu a papírování.

Proč jsou některá Ferrari levnější

Nenajdeš dvě stejná Ferrari za stejnou cenu. Částka se liší podle několika hlavních faktorů. Jedním z nich je stáří auta. Starší modely, třeba Ferrari 348 nebo 456 z devadesátek, můžeš opravdu koupit daleko levněji než moderní kousky. Ale samozřejmě mají svoje mouchy, třeba vyšší náklady na servis nebo horší dostupnost náhradních dílů.

Další věc je nájezd kilometrů. Ferrari, které už má za sebou sto tisíc kilometrů, prostě stojí míň než to, které najede pár tisíc ročně, třeba od sběratele. Hodně levných Ferrari bývá po různých haváriích nebo s nejasnou minulostí. Na ty pozor, protože opravy nejsou vůbec levné.

Obrovský vliv má také model. Ne každý model Ferrari je legendární. Vyloženě „levnější“ jsou hlavně modely označované jako entry-level. Typická je třeba řada Ferrari Mondial nebo 360 Modena, které často sloužily jako „první Ferrari“ pro nové zákazníky.

  • Některé Ferrari se vyráběly v mnohem větším počtu – třeba právě Mondial nebo California. U vzácnějších modelů je cena okamžitě vyšší.
  • Tuning nebo neoriginální úpravy snižují hodnotu – pokud někdo předchozí auto bastlil, cena klesne.
  • Horší servisní historie nebo chybějící záznamy z oprav umí cenu shodit klidně o třetinu.

Pokud někde narazíš na Ferrari za cenu pod milion korun, většinou na autě bude něco, co při rychlém pohledu nevidíš. Proto se u těchto aut vždy vyplatí zkoumat původ, servisní historii a zeptat se někoho, kdo se ve značce vyzná.

Ojeté Ferrari: Co čekat a na co si dát pozor

Ojeté Ferrari: Co čekat a na co si dát pozor

Když se rozhodneš pořídit ojeté Ferrari, je potřeba zapomenout na představy, že s autem za pár stovek tisíc budeš jezdit zadarmo. Ani náhodou. Tyhle auta si drží cenu hlavně kvůli image a jedinečnosti, takže i starší ročníky nejsou levné na údržbu a běžné opravy většinou zvládne jen specializovaný servis.

Nejčastěji narazíš na modely jako Ferrari 360 Modena, F430 nebo California. Právě nejlevnější 360 Modena z přelomu tisíciletí často startuje kolem 1,5 milionu korun. Ale nenech se nachytat na prvotní láci. Tohle auto si žádá pravidelný a někdy i nákladný servis. Například výměna rozvodů nebo spojky klidně vyjde na desítky tisíc. Pokud se pokazí automatizovaná převodovka (F1), připrav si i přes sto tisíc.

  • Před koupí vždy chtěj kompletní servisní historii a faktury – jen tak zjistíš, jestli nebylo auto na černé listině a jestli se někdo o Ferrari pořádně staral.
  • Nevyhýbej se dobře zdokumentovaným autům i za vyšší cenu – špatná historie se může prodražit víc než samotné auto.
  • Nezapomeň na pojištění – havarijní i povinné může vyjít na desetitisíce ročně a některé pojišťovny takové auto ani nepojistí.
  • Poptávej odbornou prohlídku před koupí – nejlíp v autorizovaném servisu, kde hned zjistí skryté závady a stav podvozku a motoru.

Starší Ferrari není pro toho, kdo chce jezdit denně do práce a neřešit servis. Je to spíš srdcovka a víkendová radost, kde se každý výlet může prodražit, když něco selže. Ale když zvolíš dobře, máš šanci zažít pocit, na který se jen tak nezapomíná.

Porovnání s Tesla – proč Ferrari stále táhne

Možná ti vrtá hlavou, proč někdo utratí miliony za Ferrari, když může mít Teslu s bleskovým zrychlením a bez nákladné údržby. Elektromobily jsou teď sice v kurzu a Elon Musk láká na technologii, ale Ferrari má pořád něco, co jinde nenajdeš.

Nejde jen o rychlost, ale spíš o pocit za volantem. Ferrari je značka s bohatou historií, skoro 80 let ve Formuli 1, legendární V8 a V12 motory, a hlavně ten známý italský řev motoru, který tě prostě nabudí. Když šlápneš na plyn ve Ferrari, je to úplně jiný zážitek než ve tiché Tesle. Pro spoustu lidí má auto duši – a u Ferrari to platí dvakrát tolik. Tesla sice vystřelí na stovku za 2,1 sekundy (Model S Plaid), ale Ferrari 296 GTB umí stodvacet za 2,9 sekundy, a ještě tě přitom rozesměje tím analogovým zvukem.

Pro sběratele a fanoušky je Ferrari něco jako investice. Hodnota některých modelů roste, stačí mrknout na aukce – třeba ojeté Ferrari F355 z 90. let se za posledních pár let vyšplhalo z milionu korun na klidně 2,5 milionu i víc. Tesla tady ztrácí na hodnotě rychleji, protože auta stárnou s vývojem softwaru a baterky prostě časem odchází.

AutoZrychlení 0-100 km/hHluk motoruDostupnost použitého autaPřibližná cena ojetiny (Kč)
Tesla Model S Plaid2,1 sTichoVysokácca 1,7 mil.
Ferrari 360 Modena4,5 sHlasitý V8Středníod 1,5 mil.

Lidi, kteří chtějí zaujmout nebo zažít skutečné emoce z řízení, zkrátka pořád víc láká zvučné Ferrari než chytrá Tesla. Jde tu prostě o zážitky, styl i prestiž. Starý vtip říká, že když projedeš s Teslou, sousedi tě pozdraví. Když projedeš s Ferrari, sousedi koukají a závidí. A v tom je ten rozdíl.

Tipy pro budoucí majitele Ferrari

Tipy pro budoucí majitele Ferrari

Když už se rozhodneš koupit Ferrari, čekají tě věci, na které jsi možná u běžného auta nikdy nemyslel. Proto je fajn číst nejen recenze, ale hlavně zkušenosti lidí z praxe.

„Pokud počítáte každou korunu, Ferrari vás rychle vrátí na zem. Při servisu Ferrari neexistují zkratky," říká Petr Berger, bývalý majitel Ferrari 360 Modena.

Jestli myslíš, že stačí jednou vypláznout prachy za auto, tak pozor. Servisní náklady tě můžou sejít rychlejší než zrychlení na stovku. Pravidelný servis vyjde podle modelu i na 50 000 Kč za rok – a to nepočítáme větší opravy. Třeba výměna rozvodů, která je povinná po cca 40 000 km, stojí klidně 100 000 Kč a víc. Výměna spojky? U modelů s F1 převodovkou od 80 000 Kč výš. Některé díly se navíc už ani nevyrábí, takže řešíš repasované nebo použité originály.

Model FerrariPrůměrná cena servisu/rokCena výměny rozvodů
Ferrari 36050 000 Kč120 000 Kč
Ferrari F43060 000 Kč140 000 Kč
Ferrari California65 000 Kč90 000 Kč

Než podepíšeš kupní smlouvu, určitě se drž těchhle základních kroků:

  • Vždy měj auto prohlédnuté nezávislým servisem (klidně si připlať za specializovaný Ferrari servis – ušetříš nervy).
  • Prověř servisní historii – auta bez záznamů a s podezřelým počtem km jsou obrovské riziko.
  • Ptej se na původ vozu, ne každý dovezený kousek je terno, šedé dovozy můžou mít složitý původ a jiné výbavy.
  • Předem si najdi servis, který skutečně umí Ferrari. V regionech jich moc není.
  • Spočítej si všechny vedlejší výdaje: pojištění, daně, povinné zkoušky STK, náklady na skladování v zimě a správné pneumatiky.

Ferrari je kompromis mezi radostí a peněženkou. Bez hlavy do toho nelez, ale když se do toho pustíš zodpovědně, můžeš mít opravdu ojedinělý zážitek. Obyčejné auto už ti bude připadat nudné.

Tomáš Vlček

o autorovi Tomáš Vlček

Pracuji jako odborník na automobily a píšu články o různých tématech týkajících se autoservisu. Baví mě sdílet své znalosti a zkušenosti s komunitou a pomáhat lidem lépe porozumět jejich vozidlům. Ve volném čase často navštěvuji závody a fotím zajímavé okamžiky.

Napsat komentář