
Už jste si někdy představovali, že sedíte v autě, které nemá skoro žádné tlačítko, všude kolem je jen obří dotykový displej, ticho a krásné zrychlení? A teď si představte, že zaparkujete a nemusíte tankovat benzín, protože dobíte doma ze zásuvky. Tak přesně takhle vypadá realita s Tesla Model 3. Jenže pojďme k jádru věci – kolik tahle sranda vlastně stojí v roce 2025? Nová Tesla 3 dorazila na český trh a ceny i výbava se překvapivě měnily, ale pořád tady visí jedna otázka: Vyplatí se do toho jít? Vezmeme to detailně – konkrétní ceny, tipy na výbavu a hlavně srovnání s ostatními elektroauty. Tak pojďme rozklíčovat, proč kolem Tesly pořád koluje takové halo a jestli bude i nadále kralovat českým silnicím.
Kolik dnes zaplatíte za novou Teslu Model 3?
Začneme tím nejdůležitějším – konkrétními čísly. V červnu 2025 se základní Tesla Model 3 prodává na českém trhu oficiálně za 999 990 Kč včetně DPH. To je cena za verzi s pohonem zadních kol (RWD), která zvládne na jedno nabití cirka 513 kilometrů (měřeno podle WLTP). Pokud chcete lepší dynamiku nebo dojezdovou špičku, bude vás lákat varianta Long Range s pohonem na všechna čtyři kola (AWD) a reálným dojezdem až 629 km. Tady už musíte počítat s cenovkou 1 249 990 Kč. A jestli se nenecháte ukecat zvukem V8, ale milujete sprinty na semaforech, možná se jednou dočkáte i verze Performance – ta zatím čeká na své oficiální uvedení, ale pověstný „Tesla kick“ i tak nezmizel.
Auta jsou dnes sice dražší než před pár lety, ale Tesla si své místo udržuje. V roce 2020 jste pořídili Model 3 i pod 900 tisíc, jenže inflace a vývoj v cenách baterií udělaly svoje. Dnes už není Model 3 žádný low-cost elektromobil, ale když srovnáte dojezd, technologie a kvalitu zpracování, pořád to v Česku vychází jako nejlepší nabídka v poměru cena/výkon.
Chcete více než základy? Připravte si ještě něco navíc – metalické laky od 33 000 Kč, 19palcové kola téměř za 50 tisíc, bílý interiér a vylepšený autopilot kolem 100 000 Kč. Plně autonomní řízení (označované jako FSD) přidá na ceně dalších 170 000 Kč, přestože jeho plná funkčnost u nás zatím omezuje legislativa. Nakonec není problém sestavit si Model 3, který se vyšplhá nad 1,5 milionu.
Cena je samozřejmě jedna věc, ale kolik ve skutečnosti ušetříte na provozu? První překvapení: Tesla má oproti spalovacím autům o poznání nižší servisní náklady. Olej měnit nemusíte a brzdové destičky díky rekuperaci vydrží klidně dvakrát tak dlouho. Většina servisních zásahů se navíc řeší přes vzdálenou diagnostiku nebo aktualizaci softwaru „přes vzduch“ (OTA update). Další výrazná úspora je nabíjení – pokud doma fungujete na nočním proudu nebo soláru, průběžně vás 100 km stojí kolem 50–60 Kč. Pro srovnání běžný benziňák dnes 220–250 Kč na sto kilometrů. Za rok tak na palivu můžete klidně ušetřit 30 000 Kč, záleží samozřejmě na stylu jízdy a nabíjení.
Obavy některých lidí budí pojištění. Je pravda, že havarijní pojištění Tesly je o něco dražší než u podobně výkonných aut. Počítejte s částkou okolo 25 000 až 35 000 Kč ročně, záleží na pojistných limitech a vaší historii. Povinné ručení vychází už normálně – kolem 5–8 tisíc. Většina pojišťoven dnes už Tesla Model 3 nabízí v kalkulačkách online, takže nemusíte řešit žádné exotické připojištění.

Výbava, technologie a novinky Modelu 3 v roce 2025
Rok 2024 přinesl velký facelift Tesly Model 3. Design je teď ostřejší, modernější – hlavně přední světlomety a minimalistický zadek s novým typem svícení. Ale změny nejsou jen vidět, dost jich je schovaných uvnitř. Zapomeňte na klasickou páku pro volbu směru jízdy – vše ovládáte na dotykovém displeji. Někdo si stěžuje, jiní si zvykli za dvě minuty. Takový luxus tu doteď u aut do dvou milionů nebyl. Další obří změna je v materiálech interiéru – nově dominuje alcantara, vylepšili i odhlučnění kabiny a upravili větrání, které je teď tišší a preciznější.
Standardně dostanete ten obrovský 15,4“ centrální displej a navíc nově menší zadní obrazovku pro pasažéry (pro děti bomba – kreslení, hry, ovládání klimatizace). Sound systém má v Long Range 17 reproduktorů, což je na audiobudížky skutečné terno. Vyhřívání všech sedadel i volantu už nepatří mezi příplatky, tohle je dnes standard. Baterie? Nejnovější generace 2170 článků, chladí se kapalně a na rozdíl od minulých let máte větší šanci, že v zimě nepoklesne dojezd tak výrazně jako dřív.
Tesla miluje digitální vychytávky, takže v ceně je i bezklíčový přístup přes mobil, systém sledování okolí auta (Sentinel mode) a kamery pro neustálý záznam v případě nehody nebo vandalství. Každý Model 3 v roce 2025 má podporu OTA aktualizací, takže software auta se pořád vylepšuje – od nových her na displeji až po lepší funkce autopilota. Je to možná první auto, které vám doma „zchytří“ během noci, aniž byste hnuli prstem.
Chystáte se na delší cestu? Tesla síť Superchargerů už dnes v Evropě slaví úspěch – v Česku máte přes deset stanic a desítky v okolních státech. Nabíjení je mimořádně rychlé, 250 kW znamená přidat 300 kilometrů za zhruba dvacet minut. Pokud potřebujete nabíjet jinde, Model 3 už podporuje i standard CCS2, takže si poradíte u většiny běžných rychlonabíječek. Ovládání nabíjení, mapa stanic, plánování delších tras a vše kolem je dostupné přímo na displeji, nebo synchronizované s mobilní Tesla aplikací. Prakticky, i když jste nikdy elektromobil neměli, zvládnete první nabíjení levou zadní.
V roce 2025 je Model 3 první Tesla v Česku s integrovaným systémem Apple CarPlay i Android Auto (byť trochu omezeným způsobem – většina funkcí zůstává na originálním GUI Tesla). Parkování zvládá nové autonomní funkce – auto najde místo samo, zajede na parkoviště pozpátku a díky systému kamer zvládá i detekci cyklistů nebo menších zvířat. Většina těchto vychytávek však potřebuje připojení k internetu, což Tesla řeší datovou SIM v každém autě zdarma na první rok.
Tesla navíc jako první nabízí v této třídě i plně vegan interiér – žádná kůže, vše syntetické, ale velmi příjemné na dotek. To ocení nejen vegani, ale i rodiny s dětmi kvůli snadné údržbě. Pokud hodně cestujete zimou, oceníte i tepelné čerpadlo (heat pump), které zvyšuje efektivitu vytápění a prodlužuje dojezd ve studených měsících.
Malý tip pro všechny, kdo chtějí ušetřit: výchozí konfigurace Modelu 3 už dnes obsahuje prakticky všechno, co běžný člověk potřebuje. U Tesly není tlak na přikupování balíčků, nebo vyloženě předražených doplňků. Pokud chcete něco speciálního (lepší audio, větší kola, černý lak), už to je celkem luxusní rozmařilost, ale samotný základ vůbec neurazí. Připlácíte za styl.

Srovnání Tesla Model 3 2025 s konkurencí a na co si dát pozor
Možná vás napadne: „Proč bych si koupil Model 3, když je na trhu víc elektroaut než kdy dřív?“ Tahle otázka je trefná. Třeba Hyundai Ioniq 6, BMW i4, Volkswagen ID.7, nebo dokonce Polestar 2 – každý z nich má co nabídnout. Cenově jsou ale hodně podobní. Ioniq 6 začíná na cca 1 050 000 Kč, BMW i4 startuje nad 1,2 milionů a Polestar 2 je v základu za milion. Tak kde se Model 3 obhájí?
Předně – v několika věcech je pořád napřed: dojezd, rychlost nabíjení, ekosystém rychlonabíječek a taky ta digitální uživatelská přívětivost. Zatímco Volkswagen ID.7 potřebuje pro rychlé nabíjení plánování přes aplikaci a i4 někdy zaskřípe se softwarem, Tesla to má vyladěné do detailu. Jediná opravdu zásadní výhrada? Zpracování karoserie nebylo dříve dokonalé, ale u faceliftované „trojky“ už nenajdete křivé spoje nebo odfláknuté těsnění. A když náhodou něco odejde, záruční servis je tu mnohem dál než v minulých letech, v Praze už dlouhodobě funguje autorizovaný servis Tesla a rozjeli spolupráci s největšími českými pojišťovnami.
Někoho odradí minimalistické ovládání. Uznávám, že většina Čechů je ještě konzervativní a nedotykové ovládání směru jízdy nebo stěračů dokáže zaskočit. Zvyk ale dělá mistra. Přesto – pokud potřebujete klasický kokpit a fyzická tlačítka, zkuste raději BMW nebo Hyundai. Tesla zkrátka sází na jiný styl užívání: všechno přes jeden displej + aplikaci v mobilu. Zajímavá je i bezpečnost: Model 3 je i v roce 2025 jedno z mála aut, co u nás vyhrává Euro NCAP naprosto ve všech kategoriích a to i s nejpřísnějšími testy na ochranu chodců a cyklistů.
Ale pozor: koupí Tesly si pořizujete i trochu jiný software management. Tesla auta neustále vylepšuje aktualizacemi, což je super, ale někdy se objeví drobné dětské nemoci – třeba chvilkové vypadnutí parkovacích senzorů nebo občasné výpadky češtiny v menu displeje. Většinou to opraví další update, ale fandové perfektní spolehlivosti možná sáhnou jinde.
Pochopitelně, ne všechny nabíječky kolem dálnic jsou stabilní – Tesla Supercharger je většinou bezproblémový, ale cestou k Jadranu si můžete užít i menší dobrodružství na divokých vestavbách třetích stran. Proto je výhodou mít doma wallbox (cca 25–30 tisíc), kde si nabijete přes noc sám. A pokud často parkujete na sídlišti, řešte nabíjení včas. Po Praze sice přibývají dobíjecí stanice, za pár let jich bude násobně víc, ale dnes to znamená hlavně trpělivost.
Model 3 pořád zůstává etalon pro řidiče, co milují moderní technologie a chtějí být každý den mezi prvními, kdo zkouší nové vychytávky. Pokud raději sáhnete po letitém dieselu kvůli jednoduchosti a „osvědčenému železu“, nebude to auto pro vás. Ale kdo už zkusil elektromobil, ví, že návrat ke klasice je těžší, než by čekal. Právě v tom je Tesla pořád unikátní: přitáhne si vás svou jednoduchostí a neuvěřitelně nízkými provozními náklady.
Tip na závěr: vyplatí se sledovat možnosti zánovních kusů s nízkým nájezdem – někdy jde sehnat Model 3 třeba 6–12 měsíců starý o 100–200 tisíc levněji než novinku, hlavně přímo u prodejců, kteří berou auta z Německa nebo Nizozemí. Elektromobily se totiž zatím tak rychle neopotřebují – pokud máte jasný původ a servis, není důvod se bát. Přesto si dávejte pozor na auta s podezřelou historií nebo neautorizovaným garančním servisem. Jde o vaše peníze i bezpečnost – u elektromobilu dvakrát víc.